نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1618
-
الف
+

خبری تلخ در مراسم بزرگداشت «آتیلا پسیانی»

آیین نکوداشت «آتیلا پسیانی» بازیگر سریال «راه بی پایان» در خانه هنرمندان ایران، برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم بزرگداشت «آتیلا پسیانی» بازیگر و کارگردان سینما ایران، همزمان با سالروز تولدش برگزار شد.

در این برنامه هنرمندان مختلف ایرانی از نسل های مختلف درباره  «آتیلا پسیانی» صحبت کردند.

«نوید محمدزاده»، «نیکی کریمی»، «تهمینه میلانی»، «محمدرضا فروتن»، «بهمن فرمان آرا»، «ستاره اسکندری»، «رضا کیانیان»، «پرویز پرستویی»، «افسانه بایگان»، «فاطمه معتمدآریا»، «بهاره رهنما»، «حبیب رضایی»، «فرشته صدر عرفایی»، «شهره سلطانی»، «سجاد افشاریان»، «پوریا پورسرخ»، «لیندا کیانی» و «مریم مومن» از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

«پرویز پرستویی» بازیگر سریال «زیر تیغ» طی اظهاراتی در این مراسم از ۲ تجربه تصویری خود با آتیلا پسیانی یاد کرد و از او به عنوان یکی از چهره‌های مهم تیاتر ایران نام برد.

«رضا کیانیان» از دیگر سخنرانان این مراسم گفت: آتیلا ۲ نسل از تیاتر را به هم متصل کرد که اگر نبود این اتفاق مهم در تیاتر ایران شکل نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: شکفتگی و رشد تیاتر تجربی مدیون آتیلا است و اگر بگوییم پدر تیاتر تجربی ایران است بیراه نگفته‌ایم.

گفته می شود آتیلا پسیانی از چند ماه قبل با بیماری سرطان مبارزه می‌کند ولی ظاهراً وضعیت صحی او رو به بهبود است.

خبری بیماری آتیلا پسیانی اولین بار در جریان مراسم خاکسپاری زنده‌یاد امین تارخ در ماه میزان مطرح شد که آقای پسیانی نتوانسته بود به دلیل وخامت وضعیت صحی خود در مراسم حاضر شود و متن یادداشت نوشته‌شده توسط او در مراسم قرائت شد.

«آتیلا پسیانی» در سال 1362 با ایفای نقش در فلم «مرگ سفید» به سینما راه یافت. در کارنامه‌ هنری این هنرمند علاوه بر بازیگری، کارگردانی، دستیاری کارگردان، بازیگردانی، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس نیز به چشم می‌خورد.

 از جمله افتخارات این هنرمند می‌توان به نامزدی دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فلم‌های «دو زن»(1377)، «نسل سوخته» (1378)، «شام آخر» (1380)، «چه کسی امیر را کشت؟» (1384) و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فلم «در کمال خونسردی» (1373) از جشنواره‌ فلم فجر اشاره‌ کرد.

«اولین شب آرامش»، «چاردیواری» ، «خداحافظ بچه»، «یه تیکه زمین» ، «مادرانه»، «مدینه»، «سیمرغ»، «مرضیه» و «انقلاب زیبا» ازجمله سریال هایی است که آقای پسیانی در آن ها ایفای نقش کرده است.

او همچنین در فلم‌هایی چون «نیمه‌ی پنهان»، «آتش‌بس 1 و 2»، «حس پنهان»، «در امتداد شهر» ، «تلفن همراه رئیس جمهور» ، «پل چوبی» و...  به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر